“Body Positive, bo to, co czujesz jest ważne!”, czyli zdrowa samoakceptacja na tapecie

Published On: 24 July 2024

W dobie mediów społecznościowych i wszechobecnych ideałów piękna, kwestie związane z samoakceptacją i body positive stają się coraz ważniejsze, szczególnie wśród młodych ludzi. Projekt „Body Positive, bo to, co czujesz jest ważne!” jest odpowiedzią na potrzebę promowania zdrowego podejścia do ciała oraz przeciwdziałania dyskryminacji ze względu na wygląd.

W odpowiedzi na rosnącą presję społeczną i medialną dotyczącą wyglądu, Fundacja Centrum Inicjatyw Lokalnych (FCIL) wraz z partnerem z Ukrainy Global Office realizuje projekt „Body Positive, bo to, co czujesz jest ważne!” w ramach Programu Erasmus+. Projekt skupia się na promowaniu akceptacji własnego ciała, niezależnie od jego formy czy cech. Uczestnicy wymiany młodzieżowej spędzą 9 dni w Żarkach-Letnisko, gdzie poprzez wspólne warsztaty i aktywności będą poszerzać swoją wiedzę oraz rozwijać umiejętności związane z tematami przewodnimi wymiany, takimi jak body positive, samoakceptacja, przeciwdziałanie dyskryminacji, a także świadome korzystanie z mediów społecznościowych. Te aktywności, pomogą im lepiej zrozumieć, że wygląd nie definiuje człowieka, a samoakceptacja jest kluczem do zdrowia psychicznego.

Na młodzież czekają  warsztaty dotyczące body positive, samoakceptacji, samooceny, dyskryminacji, dezinformacji, asertywności, zajęcia z dietetykiem, studentami uniwersytetu trzeciego wieku oraz wieczorki kulturowe. Szczególnie interesujące będą warsztaty prowadzone przez doświadczonego reżysera filmowego, w trakcie których uczestnicy stworzą film promujący ideę body positive. Głównymi rezultatami projektu będą prezentacja multimedialną dotycząca ruchy Body positive i budowania poczucia własnej wartości oraz filmik promujący.

Pierwszego dnia wymiany warsztaty integracyjne i aktywności grupowe pozwoliły uczestnikom przełamać pierwsze bariery i otworzyć się na siebie nawzajem.  Mieli oni okazję poznać  się za pośrednictwem  różnorodnych gier integracyjnych. Wspólnie wypracowali oni kontrakt, który określał wartości i zasady obowiązujące podczas projektu. Istotnym elementem było także stworzenie plakatów, które nie tylko promowały działania projektu, ale także były wykorzystywane do oznaczenia miejsca mobilności. Młodzież miała również okazję spędzić czas razem podczas wspólnego grilla, co sprzyjało dalszemu poznawaniu się i budowaniu więzi.

 

Przeczytaj poprzednie artykuły na stronie